Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χριστιανική μαρτυρία και πολιτισμός - Εργασίες των μαθητών/τριών του Β5

Στα πλαίσια της πορείας μάθησης για τη θ.ε. "2.3 Παράδοση" οι μαθήτριες και οι μαθητές όλων των τμημάτων του της Β΄ Λυκείου "Βενετοκλείου" - 1ου Λυκείου Ρόδου απάντησαν σε δύο καίρια ερωτήματα, τα οποία συνδέονται με το θέμα της παράδοσης και της ανανέωσης. Ευθύς παρακάτω αντιγράφω ομαδοποιημένα τις απαντήσεις των μαθητών/τριων, χρησιμοποιώντας κυρίως δικές τους προτάσεις. Οι απόψεις αυτές είναι των μαθητών/τριών και δε σημαίνει ότι εκφράζουν και το διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος απλά τις μεταφέρει.

Το υποθετικό θέμα εξέτασης ήταν το ακόλουθο: 

"Έλληνες ιεραπόστολοι κηρύττουν και κατηχούν νέους χριστιανούς στην Αφρική και την Ασία. Ωστόσο, οι Έλληνες ιεραπόστολοι ζητούν από τους νεοφώτιστους αδελφούς τους από την Αφρική και την Ασία να απαρνηθούν το δικό τους πολιτισμό και ταυτόχρονα προσπαθούν να τους επιβάλλουν την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό. Η αιτία, όπως αναφέρουν, οι Έλληνες ιεραπόστολοι είναι ότι πρώτιστα κηρύττουν έναν ελληνοχριστιανικό πολιτισμό. Ποια είναι η δική σας άποψη απέναντι σε αυτό το γεγονός.

Ας δούμε και τις απαντήσεις των μαθητών/τριών του Β5 σε αυτό το ζήτημα, οι οποίοι μίλησαν υποθετικά ως Αφρικανοί και Ασιάτες νεοφώτιστοι Ορθόδοξοι χριστιανοί.

"Θεωρούμε ότι δεν είναι απαραίτητο ο ελληνικός πολιτισμός να αντικαταστήσει τον αφρικανικό. Αντίθετα ο αφρικανικός πολιτισμός, όπως όλοι οι πολιτισμοί των λαών, έχει τα δικά του ιδιαίτερα στοιχεία, όπως είναι ο χορός, η μουσική, η ζωγραφική και η νοοτροπία. Έτσι ο πολιτισμός μας θα μπορούσε να ενωθεί με τη χριστιανική θρησκεία και ο χριστιανισμός με τον αφρικανικό πολιτισμό. Ειδικότερα οι ψαλμωδίες και η λειτουργία μπορούν να μεταφραστούν στην αφρικανική γλώσσα και να διατηρηθεί η αφρικανική ζωγραφική τεχνοτροπία. Εξάλλου θα μπορούσε να συνδυασθεί η λατρεία με τα όργανα μουσικής, ώστε να αισθανθούμε τον Χριστιανισμό πιο οικείο" (Γεωργία Π., Χρήστος Π., Ευαγγελία Σ., Γιώργος Π.).
"Το γεγονός ότι γίναμε χριστιανοί δε συνεπάγεται την αλλαγή του πολιτισμού μας. Προτείνουμε λοιπόν να ενταχθούν κάποια αφρικανικά έθιμα στις τελετές της Εκκλησίας. Για παράδειγμα κατά τη διάρκεια κάποιου μυστηρίου, όπως του γάμου, θα θέλαμε να χορεύουμε με τον δικό μας τρόπο. Η ζωγραφική να ακολουθήσει την αφρικανική τεχνοτροπία. Τέλος να αλλάξει η εκκλησιαστική αρχιτεκττονική και να συμβαδίζει με τα δικάς μας αρχιτεκτονικά πρότυπα" (Ελένη Π., Ιωσήφ Π., Σταμάτης Π., Κατερίνα Ρ.)".

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου - Φάκελος μαθήματος

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκε ο φάκελος μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Γ΄  Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε κατευθείαν το φάκελο μαθήματος  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ Για να δείτε το παλιότερο και το νέο υλικό πατήστε  ΕΔΩ

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2

                                                  Οι μαθητές/μαθήτριες του 1ου Πρότυπου Λυκείου Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος" εμπνεύσθηκαν από το κείμενο του π. Χαράλαμπου Παπαδόπουλου (γνωστού και ως π. Λίβυου) και ειδικά από το απόσπασμα: "Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου" και δημιούργησαν ένα δικό τους έργο ζωγραφικής, διήγημα, ποίημα, δοκίμιο. Αρκεί να τα παρατηρήσει - διαβάσει κανείς για να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η θεολογία συγκινεί και εκφράζεται με δημιουργικούς τρόπους.

Φάκελοι μαθήματος για τα Θρησκευτικά Γυμνασίου - Λυκείου

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκαν οι φάκελοι μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε το φάκελο μαθήματος πατήστε στον τίτλο της κάθε τάξης Α΄ Γυμνασίου Β΄ Γυμνασίου Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Λυκείου Β΄ Λυκείου Γ΄ Λυκείου